Druktebarometer in Knokke-Heist operationeel

maandag, 29 juni, 2020

Het provinciebedrijf Westtoer en Knokke-Heist zijn klaar voor de zomer.
De toeristische sector heeft zich goed voorbereid om de gasten een fijn vakantiegevoel te bezorgen.
Om de Belg extra te informeren en inspireren, organiseert Westtoer een uitnodigende communicatiecampagne.
Enthousiaste kustondernemers presenteren nieuwe formules.
Handig is de kustbrede informatie die bezoekers de actuele situatie in de badplaatsen toont.  

Het coronavirus neemt geen vakantie: wees waakzaam! 

In Knokke-Heist blijven de 2de verblijvers deze zomer sowieso altijd welkom.
De dagjestoeristen zullen op piekdagen gespreid worden in ruimte en tijd.  
Het gemeentebestuur wijst er de vakantiegangers uitdrukkelijk op om alle veiligheidsmaatregelen inzake corona en de gemeentelijke dresscode strikt na te leven.
De 24 badkar-houders hebben hun strandzones alvast coronaproof ingericht.
Op het vrije strand garanderen de afgebakende Beach bubbels de nodige social distancing.  

Plan je vakantie aan zee

Met uitgebreide informatie helpt Westtoer de potentiële bezoeker om een vakantie aan de Kust te plannen.
De website van de Kust brengt een overzicht van de strand- en dijkplannen in de badplaatsen.
Ook logeren, activiteiten en het openbaar vervoer komen extra aan bod.  

Via televisie, radio, online kanalen en advertenties in kranten zal Westtoer vanaf 26 juni 2020 breed communiceren.
De campagne nodigt uit om te verblijven aan zee en om de vele troeven van de Kust te ontdekken. Westtoer organiseert de communicatie in Vlaanderen en Franstalig België.
Origineel in Wallonië en Brussel is de samenwerking met Christophe Deborsu, journalist bij RTL.
In het programma ‘Escapade’ brengt hij een tiendelige reeks over de Kust.  

  • Algemeen

    Nieuwsberichten over algemene zaken